• PL
  • EN
  • DE
  • O Firmie
    • Jesteśmy…
      Ekologiczni, innowacyjni, zawsze „do przodu”. Więcej...
    • Fakty i liczby
      Nasze aktualne kluczowe dane liczbowe. Więcej...
    • Lokalizacje
      Dzięki naszym oddziałom w Polsce i w Europie jesteśmy zawsze blisko Ciebie. Więcej...
    • Nasze zasoby
      Tabor ma kluczowe znaczenie dla jakości i opłacalności transportu kolejowego. Więcej...
  • Usługi
  • Referencje
  • Aktualności
  • Praca i Kariera
  • Kontakt
  • Polski
    English
    German
  • Captrain Polska
  • Aktualności
  • Captrain pozyskał lokomotywę Gama...

Aktualności:

Captrain pozyskał lokomotywę Gama Marathon

Pierwsza PESA Gama Marathon we flocie Captrain Polska

Przełom roku to dobry czas na testowanie nowych rozwiązań, więc idziemy „za ciosem” i wprowadzamy do ruchu kolejny typ lokomotywy. Z przyjemnością informujemy, że Captrain Polska rozpoczął współpracę z firmą Rail Capital Partners i wydzierżawił lokomotywę Gama Marathon 111Ed-018. Jest to lokomotywa dedykowana do transportu intermodalnego i jesteśmy dumni, że jako pierwsi w Polsce będziemy mogli wykorzystać lokomotywę wyprodukowaną przez PESA dla RCP w ramach projektu intermodalnego dofinansowanego przez CUPT. Dzięki silnikowi dojazdowemu liczymy na optymalizację kosztów oraz znaczącą poprawę jakości i terminowości dostaw dla naszych klientów. Lokomotywa od razu trafiła do ruchu i już w dniu odbioru tj. 15 grudnia poprowadziła swój pierwszy pociąg intermodalny z Frankfurtu do Brzegu Dolnego.

Z ciekawostek dotyczących tego typu lokomotywy należy nadmienić, że wyprodukowana została w zakładach PESA Bydgoszcz, która zaprojektowała kilka typów lokomotyw pod wspólną nazwą Gama. Oferowane są pojazdy elektryczne i spalinowe zarówno do ruchu towarowego jak i osobowego.

Pierwszym modelem z rodziny Gama jest właśnie lokomotywa 111Ed Marathon. Budowa lokomotywy rozpoczęła się na początku 2012 roku, a po raz pierwszy zaprezentowana została 18 września na targach InnoTrans 2012 w Berlinie. Pierwsze jazdy próbne odbyły się w październiku 2012 na stacji Bydgoszcz Wschód Towarowa i następnie na liniach do Inowrocławia, Poznania i Zduńskiej Woli Karsznic. Testy lokomotywy obejmowały między innymi zachowanie lokomotywy przy jeździe luzem i przy różnych obciążeniach i trwały do 25 listopada 2012. Od listopada 2012 do grudnia 2012 Gama była testowana na torze w Żmigrodzie, gdzie podczas prób osiągnęła prędkość 173 km/h.

Po pomyślnym odbyciu wszystkich wymaganych prawem prób dopuszczona została czasowo do prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h i towarowych do 140 km/h. Lokomotywa jest 4-osiową jednostką elektryczną o mocy 5600 kW, zasilaną napięciem 3 kV DC. Dodatkowo zamontowano pomocniczy silnik spalinowy mocy 405 kW (Caterpillar) sprzęgnięty z prądnicą prądu stałego o mocy 420 kW.

Przy jeździe na silniku spalinowym maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 40 km/h (w czasie testów bez wagonów udało się uzyskać 76 km/h) . Pojemność zbiornika paliwa to 1000 litrów. Proces przestawienia się pojazdu z zasilania elektrycznego na spalinowy trwa 5 minut.

wydruk
  • Dane i certyfikaty
  • Mapa strony
  • Ochrona danych
  • Captrain Polska Sp. z o.o.
  • ul. Powstańców Śląskich 2-4
  • 53-333 Wrocław
  • Polska